بهترین برنج دنیا

یکی از سوالاتی که در ذهن دوستداران برنج حتما پیش می آید این است که بهترین برنج دنیا چیست ؟ آیا میدانستید در کشور ما برنج هایی وجود دارد که از آن بعنوان بهترین برنج دنیا نامبرده میشود ؟

در حال حاضر در جهان بیش از 10 هزار نوع برنج کشف شده است که در نیمی از جهان کشت و برداشت میشود که هر کدام از آن ها خصوصیات و ویژگی ها خود را دارند همانطور که از عنوان مقاله پیداست ما میپردازیم به بهترین برنج های موجود در جهان و خوشمزه ترینش 😋، با ماه همراه باشید تا بهترین برنج را تشخیص بدید

بهترین نوع برنج دنیا

شاید شما هم به اشتباه فکر می کنید که برنج  تنها به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می شود، درحالی که اینگونه نیست، ما گونه هایی از برنج را نام می بریم که  احتمالا تا حالا اسم آن را نشنیده اید.

خوشمزه ترین برنج دنیا

برنج سفید

خرید برنج فجر

برنج سفید همان برنجی است که ما ایرانیان بیشتر از آن استفاده میکنیم، در واقع برنج سفید برنج هایی هستند که دارای سبوس لایه ای بوده اند. از آنجا که این نوع برنج در سراسر جهان رویت شده است

تاریخچه برنج سفید متعلق به کشور خاصی نیست و طی مراحلی شلتوک و سبوسش از آن جدا شده و عطر طعم بالایی دارند. ویتامین‌های موجود در این برنج عبارت است از: کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، سلنیوم، مس و اسید چرب امگا 6 که نیازهای روزانه پیر و جوان است و می دانید که توصیه مهم علمی  در رابطه با برنج سفید ‌این است که جهت بهره مندی بیشتر از خواص آن، بهتر است به صورت کته و دمی ‌مصرف شود.

 طبع این نوع برنج نیزسرد و خشک است؛ بهتر است برای متعادل‌کردن این طبع از مصلح‌های گوناگونی مانند زیره، شوید، زعفران وغیره استفاده شود.

بهترین برنج دنیا برای کدام کشور است ؟

بهترین برنج دنیا

اگر به طور کامل با برنج های نامبرده را در مقاله آشنا شوید متوجه خواهید شد اکثر برنج ها سرچشمه از برنج سفید دارند و باید گفت بهترین برنج دنیا برنج سفید است که پرطرفدار و پرمصرف است.

در حقیقت برنج سفید همان برنجی است که ما ایرانیان از آن کشت و برداشت میکنیم و هیچ فرقی با برنج ها کشور های دیگر در عطر و طعم و پخت ندارند.

جالب است بدانید از برنج ایرانی جزو بهترین برنج های جهان از لحاظ مرغوبیت میباشد

این برنج سفید در کشور در استانهای شمالی کشور کاشت میشود که به برنج های ( برنج مازندران، برنج گیلان، برنج گلستان ) معروف اند

برنج وحشی

برنج وحشی

تاریخچه کشف و مصرف برنج وحشی متعلق به کشور های آمریکای شمالی و چین است اما امروزه این برنج بیشتر در هند یافت میشود و در اطراف دریاچه ها رشد و نمو پیدا میکند برنج وحشی در جهان به اسم های برنج جو دوسر، برنج هندی، برنج کانادا هم معرفی میشود

برنج وحشی زمانی که طبخ میشود لایه آن شکاف خورده و دانه درونی آن نمایان میشود.پروتئین موجود در برنج وحشی نسبت به برنج معمولی و بسیاری غلات دیگر بیشتر است و به دلیل فیبر فراوان موجود در آن به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان نفخ مفید است.

برنج سوشی

برنج سوشی

برنج سوشی یک نوع برنج سفید است که در کشور ژاپن کشت و برداشت میشود و همانند برنج سفید ایرانی به صورت سفید و قهوه ای در بازار عرضه میشود.

برنج سوشی بعد از پخت حالت شفتگی و خمیری دارد، برنج سوشی با غذاهای دریای بسیار لذت بخش و لذیذ خواهد شد. این نوع برنج  با توجه به دارا بودن انواع ویتامین برای پوست و موی شما مفید می باشد.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای

در دنیا کمتر کسی است اسم برنج قهوه ای نشنیده باشد و از خواص های فوق العاده آن آگاه نباشد. در حقیقت برنج قهوه ای از جنس همان برنج سفید است با این تفاوت که در برنج سفید ، لایه های بیرونی شالی بطور کامل برداشته می شود ولی در برنج قهوه ای فقط لایه اول آن برداشته می شود.

همچنین کالری برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید کمتر است و سرشار از آهن , روی , فسفر , منگنز , کلسیم , منیزیم , پتاسیم سلنیم , ویتامین های E ,B1 , B2 , B3 , B6 , K میباشد که باعث می شود خواص بهتری داشته باشد. برنج قهوه ای منبع قوی از پروتئین است و مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی شما می افزاید و اسیدهای چربی را که برای تندرستی شما لازم است را فراهم می کند.

برنج سرخ

برنج سرخ

برنج سرخ گرانترین برنج در جهان است، این برنج همانند برنج قهوه ای دارای سبوس بوده و سرشار از مواد مغذی است. همچنین برنج سرخ برای رشد و نمو نیاز به دمای بالایی دارد در نتیجه در مناطق گرمسیرکشت می شود.

برنج سرخ بیشتر در کشور تایلند کاشت و برداشت میشود و جالب است بدانید در کشور عربستان هم از این نوع برنج کشت و برداشت میکند. این برنج یکی از مواد غذایی است که سرشار از موادی مثل کلسیم و منیزیم است. این مواد نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارند.

برنج سیاه

برنج سیاه

برنج سیاه شباهت زیادی به برنج وحشی دارد که حدود ده هزار سال پیش در کشور چین کشف شده است، برنج سیاه به دو گونه آفریقایی و آسیایی تقسیم میشود. برنج سیاه ارقام دانه بلند و کوچک دارند، برخی از برنج های سیاه دارای آمیلوپکتین بالایی هستند و در پخت حالت خمیری شکل و چسبندگی به خود میگیرند.

این برنج محصولی است که سرشار از مواد آنتی اکسیدان آنتوسیانین است به همین دلیل در بروز و کنترل بسیاری از سرطان ها مفید بوده و به دلیل دارا بودن این ویژگی آن را به عنوان یک داروی طبیعی ضد سرطان می شناسند.

برنج باسماتی

بهترین برنج دنیا

برنج باسماتی برنج های سفید و دانه بلندی هستند که معدن کشت آن در اطراف دامنه های کوهای هیمالیا است اما امروزه برنج باسماتی بطور گسترده ای در هند و کشورهای شرقی آسیا کشت و برداشت میشود.

جالب است بدانید این برنج عطر و طعم دلنشینی دارد و مانند برنج های ایرانی هرچه کهنه تر شود بر عطر و طعم آن افزوده میشود. این برنج ها دارای خواص قابل توجهی هستندکه به شما در فرایند کاهش وزن و بهبود سلامتیتان کمک شایانی می‌کند زیرا این نوع برنج کم کالری است و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. علاوه بر این برنج قهوه ای باسماتی بدن را به حالت متناسب و متعادل نگه می‌دارد.

خوشمزه ترین برنج دنیا

خوشمزه ترین برنج دنیا

اینکه خوشمزه ترین برنج دنیا کدام برنج است، می‌توان گفت یک امر کاملا سلیقه ای است اما باید بگوییم که برنج سفید ایرانی همواره در نزد مردم دنیا طرفداران زیاد و همیشگی خودرا دارد. لازم میبینیم که به شما کاربران بگوییم، در شمال کشور ایران نوعی برنج کشت می شود که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد و دلیل این محبوبیت، خوش عطر بودن و طعم فوق العاده آن می باشد. این برنج همان برنج کشت دوم می باشد که در ادامه بیشتر به توضیح و تعریف آن می پردازیم.

برنج کشت دوم به همان برنج هایی که در نوبت دوم کاشته میشوند می گویند. در حقیقت آغاز کاشتن برنج های نوبت دوم در مرداد ماه و برداشت آن در ماه آبان میباشد البته برنج کشت دوم قدمت تاریخی زیادی ندارد و تقریبا حدود دو دهه اخیر است کشاورزان آن راکشت و برداشت میکنند.

درمورد برنج کشت دوم اخیرا شایعاتی نیز صورت گرفته که برنج کشت دوم ترا ریخته است، در حقیقت این خرافات ساخته ی ذهن دلال هایی که دستشان از برنج کشت دوم کوتاه است زیرا برنج کشت دوم از پرفروش ترین ها بوده و به نوعی این مسئله آسیب جدی به کسب کار آن ها زده است.

19 دیدگاه در “بهترین برنج دنیا چیست ؟

  1. م.م گفت:

    من بچه بودم بابام یه برنجی میخرید اسمش برنح آستانه بود و بعضی وقتا طارم دمسیاه،یه برنجی بود که عطرش تا ۱۰تا خونه میرفت،روغن زرد گوسفندی میریخت روش،با گوشت بره ،قد میکشید و طعم و ع طر بی نظیری داشت،یادش بخیر چه غذایی بود،دیگه از اون نوع برنج سالهاست ندیدم

    1. فاطمه چوکامی گفت:

      ما کشت می‌کنیم اگر خواستید میتونید یک کیلو بخرید ما فقط برای خودمون کشت می‌کنیم یکی از بیجارامون

  2. ایران ویران گفت:

    بهترین برنج دنیا فعلا برنجی هستش که مردم بتونن بخرن بخورن ، نه اون برنجی ه تعداد صفرهاش از دونه های برنجش بیشتره

  3. آرش گفت:

    بهترین نوع برنج در ایران برنج زردم بوده که تقریباً حدود 30سال است دیگر کشت نمیشود این نوع برنج ساقه های بلند داشته و محصول کمی داشته و نگهداری سخت تری نسبت به اقلام دیگر داشته و محصول دیرتر از انواع دیگر زمان برداشت داشته بخاطر این دلایل کشت این محصول از بین رفته ولی عطر این نوع برنج به قدری بوده که کاملا محیط رو بر می‌داشته بسیار خوش خوراک بوده که بدون هیچ خورشتی دلچسب بوده دانه‌ای بسیار بلند و مجلسی داشته و قی خیلی زیادی می‌کرده و در قدیم خان ها و پادشاه از اون استفاده میکردند به طوری به اسم عامیانه برنج خانی هم معروف بوده هنوز هم کسانی هستند که از نام این برنج فوق‌العاده استفاده میکنند و چه حیف که هم تقلبی هستند این نوع برنج معمولاً نصف برنج هاشمی برنج میدهد و الان اگر با زحمتی که دارد بخواد کشت بشود قیمتش زیر کیلویی 500هزار تومان نیست و چه حیف که این نوع برنج به تاریخ پیوست

    1. فاطمه چوکامی گفت:

      ما برای خودمون کشت می‌کنیم میتونید یک کیلو نمونه ببرید

  4. محمد گفت:

    برنج علی هاشمی فقط🤣🤣🤣

  5. david گفت:

    من برنجهای زیادی رو تست کردم حقیقتا ما تعصب زیادی داریم روی برنجهامون. در صورتی که برنجهای تیلدا. و ایندیان گیت بسیار خوش عطر و طعم و خوش پخت و خوش شکل هستند. و البته گران هستند سراسر دنیا این دو مدل بسیار مرغوب هست. البته برنجهای ما هم لذیذ هست خیلی به شرطی که با کره و یا روغن محلی خورده بشود

  6. بابک جوادی گفت:

    منطقه شرق گیلان شامل شهرستانهای لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه دارای یکی از بهترین برنج های دنیاست. برند هاشمی و برند صدری و برند پر محصول باید توسط کارخانه ها و کارشناسان و جهاد کشاورزی نظارت و حمایت شود تا اختلالی در روند استفاده از نوع برنج متناسب با قیمت پیش نیاید.

  7. گل گفت:

    بهترین برنج دنیا برنجیه که به جیب جنابعالی سازگاری داشته باشه

    1. احتمالاً مشتری آینده شما گفت:

      اینم بگید بهترین موجود در بازار کدومه متشکرم

      1. سلام و عرض ادب، برنج های نوبت دوم : کشت دوم و راتون بهترین برنج بازار هستند

        1. سیروس قوچانی گفت:

          بهترین برنج ، برنجی هست که مردم سیستان آب ندارن چه برسه به برنج . من متعجبم از این موجود دو پا ، مبدآ یکیه مقصد هم یکیه چرا این همه اختلاف و تبعیض

  8. علی اصغر گفت:

    بهترین نوع برنج طارم هاشمی میباشد که در زمینهای غرب گلستان بندرگز نوکنده کشت میشود

    1. پسرشمالی گفت:

      با احترام، دیدگاه شما نادرست است. طبق سوابق کاری ما، برنج فریدونکنار مازندران بهترین نوع برنج ایرانی دارد.

      1. کوفته برنجی گفت:

        فقط برنج هاشمی آستانه اشرفیه و زنجان (طارم) البته برنج مازندران و گلستان و حتی خوزستان هم خوبه،البته نه فریدون کنار برنج خوبی داره اما قابل قیاس با برنج گیلان نیست

      2. علی گفت:

        بله درسته بهترین برنج برنج فریدوکنار رشت و،،،، میباشد

      3. علی گفت:

        باید خدمت شما اعلام کنم
        سطح زیر کشت فریدونکنار از برخی شهرها پایین تر است و با شناختی که از اطراف شهر فریدونکنار دارم تفاوت چندانی بین برنج فریدونکنار یا بابلسر یا دابو و…ندارد
        و فریدونکنار بیشتر شباهت به فروشگاه برنج دارد تولید محصول در درجه اول است
        و سطح زیر کشت و تعداد فروشگاه‌های موجود در شهر فریدونکنار با هم در تعادل نیستند و توجیه اقتصادی ندارد و همین مسئله باعث تردید در کیفیت است
        دوست گرامی:
        فریدونکنار شبیه به یک بورس غیرواقعی برنج است یعنی برنج تجمیعی در فریدونکنار بعضاًاز مزارع اطراف و شهرهای همجوار صورت می‌گیرد و این یک ادعای کاملا غیر علمی است
        مرکز تحقیقات برنج بین جاده آمل و بابل است و آمار سطح زیر کشت باعث ایجاد پایانه بین المللی برنج در آمل شده است و اینها هم طبق مطالعات علمی و اقتصادی است اگر واقعیت جز این بود الان می بایست پایانه بین المللی برنج در فریدونکنار تاسیس میشد

  9. رضا گفت:

    بهترین و مرغوبترین برنج دنیا برنج کامفیروزی هست که در کل دنیا حرف اول را می‌زند که خاک حاصلخیز ،آب،هوا و کشت سنتی تأثیر به سزایی در کیفیت خوب این برنج داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *